| 12 comentarii | Publicat de Andi Laslău în: ]

De cand CFR-ul a interzis fumatul in tren am apelat mult mai rar la serviciile acestei companii. Mai ales pe distantele lungi. E ingrozitor sa mergi ore intregi si sa poti trage cate un fum doar in gari, pe fuga. Sau in buda, ca in liceu, cu riscul sa 'cotizezi' la nasul care vre sa iti dea amenda. La ritmul meu de fumator inrait, abia imi ajungea un pachet la un drum de 6 ore. Dar dupa ce tovarasii de la CFR, 'mai catolici decat Papa' ne-au dat UE la fumatori, m-am cam lasat... De mers cu trenul, nu de tigari. Numai ca, uneori, nu am alternativa la tren. Asta pentru ca nu mi-am luat inca masina. Si uite ca am ajuns iar in tren, de unde si scriu acest mesaj. Am descoperit ca vagoanele s-au mai inoit, preturile aproape s-au dublat, curatenia... ma rog... s-a imbunatatit cu 1%. Se vede ca n-am mai mers de ceva vreme.
Am plecat de doua ore din Bucuresti si mai am de mers vreo patru. Deja am fumat vreo cinci sau sase tigari. Cate una in fiecare gara si restul... cam ca la liceu. La Sinaia era sa ma prinda usa automata, ca n-are senzori de protectie. E ca la metrourile vechi, si daca nu feresti capul risti sa-l pierzi. La propriu.
(va urma)



12 comentarii

Anonim spunea... @ 30 aprilie 2008 22:31:00 EEST

Andi, fumatul pasiv e si mai periculos decat cel activ. Imagineaza-ti ca nu esti doar tu in tren, sunt si copii, si femei (si fumul de tigara expirat afecteaza fertilitatea femeii), si nicio posibilitate de a scapa de elementele toxice provenite de la tigara ta... Chiar ti-ai dori sa ai pe suflet atatea "stricaciuni" aduse sanatati altora? Nu cred! Mai bine induri tu cateva ore in plus (si intre timp, salvezi propriul organism de intoxicare), dar nu iti iei atatea pacate pe inima... :)

Sincer, nu stiu de ce, acest comentariu m-a lasat cu un sentiment de tristete. Poate incerci sa te lasi de fumat?

Numai bine!

Tincuta

redbloodedfaerie spunea... @ 30 aprilie 2008 23:01:00 EEST

Daca te referi la copii aia pe care ii indoapa parintii cu chestii de la Mc... da, asa e, mai bine sa nu se fumeze pe langa ei; pe langa colesterol si alte chestii sa nu faca si vreo chestie la plamani. Daca sunt lasate geamurile se aeriseste in 5 minute, ca doar nu fumezi in compartiment. Macar la baie sa te lase sa fumezi :) Dar este un sentiment "inaltator" sa fumezi pe ascuns in baie si sa le dai cu flit astora de CFR care te jecmanesc de bani pentru servici proaste. Norocul meu este ca nu sunt asa... "disperata" dupa un fum si de obicei nu merg mai mult de 4 ore :) Fa ca-n liceu, e misto :)

Anonim spunea... @ 30 aprilie 2008 23:25:00 EEST

Da, si cand intra un copil (eventual, astmatic) in WC, sa lesine, pentru ca a indraznit sa intre acolo dupa tine! Frumos si sfatul tau! :)

Oare de ce n-ar sta fumatorii, toti, sa se intoxice in intimtatea lor, intr-un tren rezervat numai pentru fumatori. Si altul sa fie numai pentru nefumatori. In acest caz, as sti ca, daca vreau sa-l intalnesc pe Andi, exclud din start trenul! :)

redbloodedfaerie spunea... @ 01 mai 2008 00:13:00 EEST

Cred ca sunt nebuni cei care folosesc toaletele din trenuri pt scopul lor initial :) Sau sunt eu paranoica in privinta bolilor pe care le pot lua de acolo... :)
Si eu sunt pentru vagoane fumatori si nefumatori, dar e greu sa se gandesc cei care pot face asta la asa ceva. M-as intoxica cu drag intr-un tren pt fumatori :)
Dar daca ar fi asa, vagoanele pt nefumatori ar fi aproape goale :) Cam la fel cum sunt salile pt nefumatori in restaurante :) Cel putin cand merg eu. Anyway Andi, am revenit sa-ti dau un link
Este petitia pentru stoparea discriminarii fumatorilor :)

Anonim spunea... @ 01 mai 2008 08:24:00 EEST

Bineineteles, cei care au ales sa se intoxice, cred ca e frumos sa-i nenorocesti si pe cei pe acre ii iubesti, si poe restul, ca doar nu-s mai buni decat ei! Filosofia egoistului. Am mai intalnit din astia. este o mentalitate tio[ica celor cu creierul afectat de toxine. ma indoiesc ca in al.te do,menii acesti oameni pot face ceva bun. De regula, cei depenedenti de acool, tutun sau alt drog, sunt agresivi si calca pe cadavre. De asta ii trimiteam in alt tren, nu in al vagon - ca am mai vazut fumatori c are se fac a incurca vagoanele, pentru a fuma si acolo unde nu li se permite...


Restaurante pentru nefumatori? In Romania? glumesti? In Romania e dictatura fumatorilor, nu ai unde sa te feresti de fumul exprirat de ei nici in strada, nici in statia de masina! Am alergie grava la fum, deci stiu ce spun. In tari prfecum Marea Britanie, SUA sau Germania insa restaurantele pentru nefumatori chiar exista si sunt foarte, dintre cele mai, frecventate!

Anonim spunea... @ 01 mai 2008 09:17:00 EEST

Nu mai revin asupra mesajului precedent. Imi pare rau ca l-am expediat fara sa corectez, dar asta e, a plecat trenul. Cu sau fara fumatori. :)

Revin la ideea cu practica europeana. In Olanda, de exemplu, NU se fumeaza in trenuri. Bine, veti zice, ei nu au distante atat de mari, trenurile lor sunt mai rapide. da, si mai curate, si mai bien aerisite (desi nu se folosesc aparatele de aer conditionat, de regula). Nici in trenurile internationale, deci pe distante mai mari, nu se fumeaza. In restaurante, esti intrebat daca fumezi chiar de la intrare. Aerul curat iti este asigurat in primul rand, tie ca nefumator. Fumatorul este cel care se adapteaza la norma, nu invers! Deci, nu va revoltati, domnilor: Romania nu este mai catolica decat Papa de la Roma. In niciun caz. Dimpotriva, mai are MULT pana a ajunge o tara civilizata, in care fumatorii sa nu atenteze la sanatatea publica prin ostentatia cu care isi etaleaza viciul in locurile cele mai nepotrivite.

Si cand zic locuri nepotrivite, ma refer la locuruile unde sunt si copii. Nu mai vorbesc de barbatii fumatori care nu stiu sa intrebe o doamna daca au voie sa fumeze sau nu. Deci, fara ilizii: un european va trage concluzia ca in Romania educatia civica e ceva deficitar. Am vazut astfel de reactii, la prietenii mei din Occident. Am avut mereu un sentiment acut de tristete pentru tara asta frumoasa, dar amenintata de... viciu. Avortul, ca mijloc de contraceptie, sexul neprotejat, tigarile, mai nou, drogurile...

Tigarile sunt nocive nu doar pentru ca te subjuga, iti anihileaza vointa si te omoara incet, ci si pentru ca substantele radioactive din fumul lor se propaga mai departe in atmosfera...

Pe scurt, va place sau nu sa admiteti, dar fumatul e dezgustator!

redbloodedfaerie spunea... @ 01 mai 2008 12:10:00 EEST

Da, fumatorii sunt necrofili :) Substante radioactive? :) Acum o sa devenim si fosforescenti :) Bine ca fumatorii atenteaza la sanatatea publica iar fast-food-urile care sunt la fel de legale ca tigarile, nu :) Sau gunoaiele care zac printre blocuri :) Eh, suntem niste nenorociti astia fumatori, omoram tot ce ne sta in cale. Ii otravim pe cei dragi cu nicotina lichida, sa se curete mai repede. Fiecare vrea sa se adapteze vecinu', nu el, la fel de egoista esti si tu cand nu vrei fumatori pe langa tine sau pe langa cine vrei tu, asa ca nu mai face pe lupul moralist, da? Ar trebui sa ne toleram unii pe ceilalti, nu sa facem pe altruistii cand suntem niste pacatosi, ca doar nefumatorii nu sunt sfinti. Exista restaurante cu saloane pentru fumatori si nefumatori. Daca n-ai vazut, inseamna ca nu stii unde sa mergi.Am vazut si rest. Exclusiv nefumatori. Cel putin in Bucuresti. Si probabil ca nu o sa gasesti pentru ca cei mai multi clienti SUN T fumatori. Iar tigarile sunt legale pana una alta, bautura la fel, cu toata dependenta noastra nu facem nimic ilegal :) yay

Anonim spunea... @ 01 mai 2008 13:16:00 EEST

Draga ne(o)egoista, eu nu ma pot adapta cu fumatorii, pentru ca mi se blocheaza respiratia. Cred ca am fost destul de explicita, cand am spus ca am astm, alergenul la care se declanseaza crizele fiind fumul de tigara. Pe cand tu, nu iti faci decat BINE, daca te abtii de la fumat. In niciun caz nu se pot compara "sacrificiile"pe vcare le faci cu starea de blocaz total pe care mi-o provoci cu fumul pe care il expiri.

In rest, poti sa ironizezi cat vrei, dar iti descoperi alte trasaturi dizgratioase, si e pacat... :) Faptul ca exista si alte surse de poluare nu te scuteste de responsabilitatea ta personala fata de mediul in care traiesti. INAINTE de a protesta contra altor poluanti, ar fi bine sa incepi cu poluantul pe care il poti controla cel mai bine: tu insati. Sigur, asta se refera la oricare dintre noi. N-am spus ca alti poluatori ai mediului sunt mai buni in vreun fel. secretul e sa faci macar atat cat poti face, nu sa dai vina pe altii, justificandu-ti slabiciunea.

Cat despre substantele radioactive din componenta fumului de tigara, nu cumva crezi ca inhalezi doar nicotina? Vai de tine, ca doar nu fumezi doar foaia de tutun, culeasa din camp!? Dupa cum vad, ignoranta fumatorilor este aproape la fel de mare ca tupeul si nesimtirea lor...

Uite o sursa pe care ti-o recomand si unde am gasit asta: "Substanţele carcinogene întâlnite în concentraţiile cele mai mari sunt reprezentate de
hidrocarburi aromatice polinucleare, amine aromatice, nitrozamine, particule emiţătoare de raze
alfa radioactive (poloniu), amine heterociclice, aldehide, alţi compuşi organici (benzen, 1,3-
butadiene, acrilamidă), diverşi produşi anorganici (arsenic, poloniu-210). Multe dintre
simptomele respiratorii sunt induse şi întreţinute de fumul de ţigară datorită acţiunii iritative a
unor compuşi ca: CO, acroleina, acetona, oxizi de azot,etc."

http://www.ms.ro/fisiere/pagini_virtuale/94_94_Fumatul_si_sanatatea_publica_in_Romania.pdf

Nu te supara, nu ai dreptate, nic i macar 1%... Imi pare rau ca trebuiesa ti-o spun in acest mod, dar nu vad cum as putea sa fiu sincera cu tine si sa nu te jugnesc. cred ca e imposibil.

Anonim spunea... @ 01 mai 2008 13:22:00 EEST

Da, si te rog mult detot! Da-mi si mie o adresa de restaurant exclusiv nefumatori in Bucuresti! Iti multumesc anticipat: imi faci un mare bine, pentru ca de cate ori imi vin oaspeti din Occident, cea mai mare problema e cum sa facem sa iesim, sa mancam in oras sa admiram Bucurestii, dar fara a fi vitimele acestei "traditii" nocive a bucurestenilor! De obicei, eu gatesc si mancam acasa, iar de plimbat ne plimbam doar pe unde ne putem ascunde de fumatori.

ANDI LASLĂU spunea... @ 05 mai 2008 12:56:00 EEST

@all
Nu am nimic cu nefumătorii, dar cred că e normal să aibă şi fumătorii drepturi, nu doar cel de a plăti taxse pe tutun. Dacă tot ne punem pe interzis, de ce nu interzicem şi băutul în tren? Că e plin de baţivi care fac scandal, pe când fumătorii stau calmi...

Anonim spunea... @ 05 mai 2008 22:00:00 EEST

Andi, corect ar fi sa fie sanctiuonati cei care fac scandal sau consuma alcool in locurile rezervate special pentru copii, dar si fumatorii: si pentru ca fumul expirat de ei este cancerigen si deci afecteaza sanatatea publica, dar si pentru ca prezinta un exemplu prost pentru copii. Adica: trebuie sa existe locuri special rezervate fumatorilor si dotate cu aparate de aer conditionat (pentru protejarea sanatatii fumatorilo insisi, caci si ei inspira fumul expirat de ei, nu/i asa?)...

Dar fumatorii ar trebui sa stie ca sunt situatii in care trebuie, pur si simplu, sa se abtina: atunc cand nefumatorii de langa ei nu se poat apara de fumul produs de fumatori. Este de fapt o regula de bunacuviinta.

Anonim spunea... @ 01 iunie 2008 12:55:00 EEST

Circa 80 la sută dintre bolnavii de cancer pulmonar sunt fumători


2008-05-30/05:34 Poţi să faci cancer pulmonar şi fără să fumezi, dar incidenţa bolnavilor printre fumători este cu mult mai mare, susţin medicii. Potrivit statisticilor, din cele 7000 de cazuri de cancer depistate anual în R. Moldova, 1200 revin cancerului pulmonar. Acesta se situează pe primul loc printre tipurile de cancer care cauzează moartea la bărbaţi. Cu ocazia Zilei Internaţionale de combatere a fumatului, marchată la 31 mai, reprezentanţa în Moldova a companiei Hoffmann – La Roche anunţă lansarea unui program educaţional pentru pacienţii bolnavi de cancer pulmonar şi pentru cei care îngrijesc de ei, transmite Info-Prim Neo.

„Scopul programului este de a oferi informaţiile necesare, astfel ca oamenii să conştientizeze necesitatea adresării la timp la medic”, a comunicat Ala Ciobanu, directorul reprezentanţei Hoffmann – La Roche şi preşedintele Asociaţiei Farmaciştilor din Moldova.

Sursa citată a relatat despre faptul că a fost editată şi o serie de materiale care rezumă opţiunile de tratament în cazul cancerului pulmonar şi oferă sfaturi şi utile privind comportamentul bolnavilor, precum şi a rudelor, şi apropiaţilor acestora.

Materialele vor fi difuzate gratis tuturor solicitanţilor. E vorba de broşuri cu următoarele titluri: „ Cancerul pulmonar: Este cineva drag ţie în peroicol? , „ Dacă îngrijiţi de cineva cu cancer pulmonar cine are grijă de d-voastră?”,” Ce este cancerul de plămâni non micro celular”, etc.

Broşurile prezintă într-o formă accesibilă metodele de tratare a cancerului pulmonar, cele tradiţionale, utilizate pe larg şi în RM, dar şi metode mai noi, a conchis sursa citată.
http://www.info-prim.md/?x=&y=15171

Trimiteţi un comentariu

Din respect pentru cititorii acestui site, toate comentariile care conţin un un limbaj necivilizat, explicit sexual, vulgar, xenofob sau rasist vor fi şterse.

Grab this Widget ~ Blogger Accessories